Friss topikok

  • Lopossumussa: @Tenk Angelika Endzsi: Szia! Bocs, ritkán nézem ezt a blogot... Sajnos nem tudok nagyon támpontot ... (2019.01.22. 14:01) UPDATE: Megvolt a műtét!
  • Lauka82: Szia! Lehet tőled valahol priviben kérdezni a műtétről? (2018.09.19. 09:45) OMG! Több mint 4 éve már...
  • lanczieva: Hali, hogy vagy most? A muteten gondolkozom erosen de megis tetovan... kivancsi lennek a hosszabb ... (2018.05.22. 02:45) Borotvaélen.
  • GabriellaV: @annacska87: szia! Én is ezzel a problémával küzdök. Megkérdezhetem, hogy hol és ki műtött? Nekem ... (2017.04.06. 18:28) Gasztroenterológia és ami odabent volt.
  • tyukoca: Köszönöm kedves és gyors válaszodat. Kérdezném, hogy mi az, hogy "viszonylag problémamentes"? Tehá... (2015.11.06. 08:50) Gasztro megint

Reflux és a Hiátus "Hermina"

Egyszerű próbálkozás annak az összefoglalására, hogy a reflux "betegséggel" és a kapcsolódó egészségügyi ellátásban mit össze nem szenved az ember... ...a leírtak teljesen szubjektív tapasztalatok, így ennek megfelelően kell kezelni.

Állandó oldalak

Gasztroenterológia és ami odabent volt.

2013.11.05. 18:01 | Lopossumussa | 5 komment

Címkék: gyomortükrözés reflux gasztroszkópia gasztroenterológia

Jelentés: Így több mint 2 héttel a műtét után minden rendben. A kajálás (nyelés) azért nem 100-as még, de még amúgyis min 2 hónap diéta.

...

Valahol ott hagytam abba, hogy időpontom volt a gasztroenterológiára... Az első vizsgálat meg is volt, a doktornő a háziorvos gyanújának megfelelően diagnosztizálta a reflux-betegséget, felírt gyógyszert és berendelt egy gasztroszkópiára (gyomortükrözés) újabb pár hétre rá. Kérdéseimre sok választ nem kaptam - úgyis visszajövök, meg ez van... Lehet hogy az orvosok túlterheltek, de gondolom ilyenkor azért lehetne 1 percnél többet is egy betegre szánni - pláne ha közlik vele, valószínűleg valami baja van.

A vizsgálatig a gyógyszernek nagy hatása nem volt, a dolog újfent rosszabbodott kissé. A megjelölt napon hősiesen megjelentem újfent a rendelőben - remélve, hogy nem lesz a dolog olyan kellemetlen mint mondják. Aztán revideáltam az álláspontomat és de. - pont olyan szar mint mondják. Lehet hogy nem tart sokáig - 10 perc az egész, de az a tíz perc igen kellemetlen. Az ember arra gondol, hogy egy kis optika, egy kis világítás meg egy kis flexi cső manapság belefér egy hajszálvékony valamibe, de ez egy fél colos slag jellegű cső! Az elején nyeljek - mikor alig megy le az ember torkán, aztán meg ne nyeljek, mikor belelóg a gyomromba... Mindegy, viszonylag hamar túl van rajta az ember, szóval félősöknek is kibírható.

A vizsgálat egyértelműen un. GERD-et, reflux-betegséget rekeszsérvvel együtt állapított meg, plusz nyelőcsőfekélyt. Nem hangzott jól.

A vizsgálat után doktornő arról tájékoztatott címszavakban, hogy:

  1. A reflux életem végéig megmarad
  2. Szedjem a gyógyszert tovább - annak ellenére, hogy hatástalannak tűnt.
  3. A rekeszizomsérvvel nincs teendő, csak akkor műtik ha kizáródik, vagy a mérete túl nagy (Mihez képest?!?)


Mintát is vettek - helicobacterre. Annak eredményéről pár hét múlva ha visszajövök tájékoztatnak. A doktornő nem volt túl informatív - persze lehet hogy ez amúgyis rutin, meg minek kérdezget ez a k. (kedves, vagy egyéb behelyettesíthető) beteg. Mindenesetre éreztette velem, hogy nincs egyéb lehetőség, ne is kérdezgessem. a gyógyszeren kívül más megoldás nincs.

A bejegyzés trackback címe:

https://refluxcucc.blog.hu/api/trackback/id/tr545595368

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

annacska87 2015.02.05. 11:33:29

Szia! Nagyon örülök,hogy rátaláltam az írásaidra.Engem hétfőn műtöttek rekeszsérv-refluxal.Azóta csak vizet kortyolok,nem adtak étrendet.Tudnál ebben segíteni?

Lopossumussa 2015.02.05. 21:59:10

@annacska87: Kedves Annácska! Hát, az első időszak nem könnyű - joghurt, tejföl, pár kanál leves... Kérj a dokitól mindenképpen étrendet az első időszakra - kb 3 hónap - mert ha én mondok valamit az nem lenne profi. Megvan valahol, amit kaptam, de nem biztos hogy ugyanaz volt a műtéti módszer, az pedig gondolom befolyásolja az étrendet.

Gyógyulj!

Lopy,

annacska87 2015.02.06. 19:19:30

Köszönöm a gyors választ! Ma melhívtam az orvost és azt mondta tapasztaljam ki magamnak mit bírok enni.... és ne menjek vissza varratszedére se, majd a háziorvos kiszedi. Most nagyon el vagyok keseredve, mert úgy érzem magamra hagyott. Ittam egy actimelt ma és nagyon felpuffadtam. Nem tusom mit lehet és mit nem :(
Laparoszkópos rekeszsérv- reflux műtétem volt nekem is...
Ha megtalálnád az értendet, legalább egy kis fogalmam lenne róla mit lehetne enni. Köszönettel: Anna

Lopossumussa 2015.02.12. 21:19:04

@annacska87: Kedves Annácska! Elnézést hogy csak most, de ritkán nézem a helyzetet. Megnéztem, és sajnos elkavartam a papírt. Az biztos, hogy az elején a nagyon rostos és puffasztó kaják tiltólistán voltak, a szénsavassal és alkoholossal együtt. 3 hónap full diéta volt, de kb fél évig tartottam a nyelési nehézségeim miatt. Valószínű, hogy egy alap reflux diéta is elégséges, ha már rendesen tudsz nyelni. Gyógyulást!

GabriellaV 2017.04.06. 18:28:18

@annacska87: szia! Én is ezzel a problémával küzdök. Megkérdezhetem, hogy hol és ki műtött? Nekem a gasztros orvosom ellenzi a műtétet,szerinte a gyógyszer a legjobb, pedig ha nem szedem pár napig a napi 6 gyógyszerem akkor megint jön a rosszullét, sav, hányás stb.
Most próbálok olyan orvost keresni aki megműtene.
Előre is köszönöm a választ!
süti beállítások módosítása