Friss topikok

  • Lopossumussa: @Tenk Angelika Endzsi: Szia! Bocs, ritkán nézem ezt a blogot... Sajnos nem tudok nagyon támpontot ... (2019.01.22. 14:01) UPDATE: Megvolt a műtét!
  • Lauka82: Szia! Lehet tőled valahol priviben kérdezni a műtétről? (2018.09.19. 09:45) OMG! Több mint 4 éve már...
  • lanczieva: Hali, hogy vagy most? A muteten gondolkozom erosen de megis tetovan... kivancsi lennek a hosszabb ... (2018.05.22. 02:45) Borotvaélen.
  • GabriellaV: @annacska87: szia! Én is ezzel a problémával küzdök. Megkérdezhetem, hogy hol és ki műtött? Nekem ... (2017.04.06. 18:28) Gasztroenterológia és ami odabent volt.
  • tyukoca: Köszönöm kedves és gyors válaszodat. Kérdezném, hogy mi az, hogy "viszonylag problémamentes"? Tehá... (2015.11.06. 08:50) Gasztro megint

Reflux és a Hiátus "Hermina"

Egyszerű próbálkozás annak az összefoglalására, hogy a reflux "betegséggel" és a kapcsolódó egészségügyi ellátásban mit össze nem szenved az ember... ...a leírtak teljesen szubjektív tapasztalatok, így ennek megfelelően kell kezelni.

Állandó oldalak

Gasztro megint

2013.11.11. 14:30 | Lopossumussa | 3 komment

Címkék: gyógyszer reflux gasztroenterológia rekeszsérv

UPDATE: Műtét után több mint három héttel szerencsére egyre könnyebben nyelek. A műtéti hegek szinte alig látszódnak. Alvás megy.


Egyébként érdekes volt, hogy a gasztrós doktor sem és a háziorvos sem "hallott a műtéti megoldásról", vagy javasolta azt. Ez mondjuk a háziorvosnak bocsánatos bűn, de egy szakorvosnál ebben az esetben több mint érdekes. Mikor kiderült a sérves dolog is rákérdeztem, de tartotta magát ahhoz hogy nem kell ide semmilyen műtét, és az "élethosszi" gyógyszeres kezelés a megoldás. Nem gyanúsítgatnék senkit, de a felírt gyógyszer egyébként OEP támogatásból egy ideje kiesett, szabad és teljes árú készítmény, ami kb. a tízszerese árban, a helyettesítő készítménynek. (Az is megérne egy misét, hogy a gyógyszertámogatás kontra orvoslátogató lobbi milyen hatásfokkal működik a beteg szempontjából, de erről gondolom vannak olvasnivalók itt ott...) Persze elvileg a legjobb orvosságot kaptam - csak győzzem fizetni, vagy kapjak mást a gyógyszerész ajánlására (valószínű, hogy ő kevésbé érdekelt abban,, hogy az olcsóbb készítményt adja el) amit meg az orvos szól le...

Egyébként találtam egy nagyon hasznos oldalt a refluxról, ahol a kezelési protokollt írják le:

Reflux Protokoll

Érdekes megnézni a műtéti indikáció részt... Mióta betegként van közöm a dologhoz, több emberrel találkoztam, akiknek a gyógyszeres kezelés mellett sem lett könnyebb sokkal az életük, köztük olyanok akiknek látható(!) rekeszsérvük volt, mégsem hallottak, vagy javasolták számukra a műtétet!

Egyébként a már megszűnő Telki Kórházban volt beárazott műtéti beavatkozás un. "reflux műtét" - nem volt nehéz rátalálni, mint ahogy külföldi oldalakat is átolvasni a neten a témában. Szóval így kerestem én is orvost, szerencsére találtam - sőt igazából nem is egyet.

A bejegyzés trackback címe:

https://refluxcucc.blog.hu/api/trackback/id/tr505626766

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tyukoca 2015.11.05. 10:21:46

Három éve találtak egy 3 cm-es rekeszsérvet a tükrözés alkalmával. azóta gyógyszeren élek és a helyzet nem jó. szinte folyton ég a gyomrom. A műtétet nem javasolta egyik doki sem. Vajon miért nem? Most életem végéig gyógyszeren kell élnem ráadásul nem is használ. Mit lehet tenni? Hová, kihez fordulhatok???
Kérnék javasolt orvost, (Budapestről) aki laparaszóppal műt, és választ, akinek sikeres műtétje volt. e-mail címem: orgomari@index.hu
Előre is köszönöm szépen, nagyon el vagyok keseredve ( Mari,74 éves nő)

Lopossumussa 2015.11.05. 23:01:45

@tyukoca: Sajnos a professzor már nem dolgozik Budapesten, aki engem műtött. A műtét előtt a gasztrós doktor nekem sem javasolt műtétet, nem is emlegette a lehetőséget. Én privát formában kerestem orvost, és eléggé borsos ára volt a műtétnek, bár így pár év után, viszonylag problémamentesen azt mondom hogy megérte, de ez nem biztos hogy mindenkivel így van... kitartást és gyógyulást!
Ja és a diéta, hasfalat erősítő torna nagyon sokat segíthet... Nekem anno bejött egy aloe verás cucc (gél) - persze jó borsos áron lehet kapni - de borzasztóan utáltam az ízét.

tyukoca 2015.11.06. 08:50:49

Köszönöm kedves és gyors válaszodat. Kérdezném, hogy mi az, hogy "viszonylag problémamentes"? Tehát nem teljes a gyógyulás? Műtét után jobb lett, vagy csak sokára? laparaszkópos műtéted volt?Mekkora volt a sérved? Nekem 3 cm-es. Sokan írják, hogy nyelési nehézségeik voltak több hétig. Neked milyen volt műtét után??? Panaszaid megszüntek? Gyógyszert nem kell szedned? Kérlek, nagyon kérlek, erről írj, ha lehet részletesebben. Nagyon megköszönném! Minden érdekel ezzel kapcsolatban.
Várom kedves válaszodat: orgomari@index.hu Marika néni
süti beállítások módosítása